Elementi web stranice

U našem postu Zašto Vam je potrebna web stranica mogli ste saznati razloge zašto Vam je u poslovanju potrebna kvalitetna i moderna web stranica. Danas Vam donosimo savjete o elementima koje bi svaka kvalitetna web stranica morala sadržavati. Web stranica predstavlja prvi kontakt potencijalnih kupaca s Vašim brendom, a budući da su ljudi vizualna bića, prvi dojam im je najbitniji. Iz tog je razloga početna stranica najvažniji dio Vaše web stranice. Posjetitelj odustaje od pregleda ostatka ponude ako već na početnoj stranici primijeti da je loše napravljena. Kvaliteta web stranice postiže se elementima koji ju grade i pomažu prezentiranju Vaše tvrtke.

ELEMENTI KVALITETNE WEB STRANICE SU:

LOGOTIP

Logotip se najčešće pozicionira u gornji lijevi kut na web stranici jer je to prvo mjesto gdje posjetitelj pogleda. Zadaća je logotipa podsjetiti korisnike na kojoj web lokaciji se nalaze te omogućiti jednostavnu navigaciju do početne stranice. Zato bi na logotip trebalo staviti poveznicu koja vodi na naslovnu stranicu. Važno je imati na umu da nije važna samo lokacija logotipa. Bitan je i format datoteke koja mora biti visoke kvalitete. Naravno, i font mora biti čitljiv te bi trebalo pripaziti na boje koje bi morale biti skladu s onima na web stranici.

Navigacija je jedan od najvažnijih elemenata web stranice jer omogućava korisnicima lakše kretanje stranicom i pronalaženje sadržaja. Kako bi protok informacija uspješno tekao, navigacija treba biti dobro i jasno strukturirana. Ukoliko se korisnik teško snalazi na stranici, neće gubiti vrijeme na našoj stranici kad može jednim klikom otići na neku drugu stranicu, gdje će se, ako je navigacija dobro složena, snaći u par klikova i doći do željenog sadržaja. Navigacija može biti primarna i sekundarna. Na primarnoj navigaciji najprije ponudite linkove na ono glavno, kao što su proizvodi/usluge, blog ili novosti, savjete te slične bitne informacije. A sve manje bitne stvari ostavite za sekundarnu navigaciju.

Navigacija na web stranici

TRAŽILICA

Tražilica se uglavnom pozicionira u desnom gornjem kutu, no njena pozicija ovisi i o drugim karakteristikama web stranice. Primjerice, na mobilnoj verziji je bolja opcija postaviti tražilicu na sredinu. U današnjem užurbanom svijetu malo tko ima vremena za išta, pa se tako ni klijenti neće dugo zadržavati na nejasnoj web stranici. Tražilica pomaže posjetiteljima da se lakše snađu na kompleksnim web mjestima. Upisivanjem ključnih riječi u tražilicu, posjetitelji će dobiti kao rezultat popis stranica gdje se one spominju unutar weba. Prethodna tri navedena elementa logotip, navigacija i tražilica čine zaglavlje kao poseban element.

NASLOVI I PODNASLOVI

Naslove i podnaslove neke vijesti koristimo kako bismo privukli pažnju posjetitelja, ali i kako bi se posjetitelj lakše snalazio unutar članka i shvatio poruku koju mu želimo prenijeti. Preporučljivo je da naslovi budu u službi sadržaja i da na taj način članak bude što pregledniji i lakši za čitanje. U naslove i podnaslove stavljamo bitne informacije te dajemo odgovor na pitanja tko, što i gdje. Na taj način pomažemo i Googlu da lakše shvati strukturu vašeg članka te samim tim osiguravate svojoj web stranici bolju pozicioniranost na pretraživačima – SEO.

TEKST

Kvalitetan tekstualni sadržaj je temelj web stranice. On opisuje vaše proizvode i usluge te pruža posjetiteljima dodatne informacije o vama. Zadaća je teksta da zadovolji upit pretraživanja posjetitelja i da se nakon čitanja, oni obrate upravo vama. Tekst mora imati glavu i rep, što znači da mora biti podijeljen u smislene odlomke i cjeline koje će imati svoje podnaslove. Kako bi struktura teksta bila što uspješnija, pojedine odlomke i cjeline potrebno je odvojiti praznim prostorom. Ne treba pretjerivati ni u količini fonta, dovoljna su dva ili tri različita fonta, a ključne riječi svakako bi bilo dobro istaknuti drugom bojom ili podebljanjem. Naravno, prilikom pisanja tekstova za web važno je da on ne bude kopiran s drugih stranica, ali i da se koriste riječi standardnoga jezika, tj. da bude pismen i razumljiv jer nitko ne voli čitati nepismene i komplicirane tekstove, zar ne? ;) Ako vam pisanje nije jača strana, ovdje smo za vas.

SLIKE I VIDEO

Ljudi su vizualna bića pa su stoga vizualni elementi ono što privlači online posjetitelje. Stranica bez grafičkih elemenata posjetiteljima je suhoparna i dosadna. Kako biste obogatili web stranicu uvijek je dobro dodati slike i video. Slike i video trebaju zajedno s tekstom ispričati priču vašim posjetiteljima na web stranici. No i njih treba koristiti pametno i ne pretjerivati. Ljudi ne žele biti bombardirani fotografijama kad posjete web stranicu. Držite ravnotežu između pisanog i vizualnog sadržaja te koristite slike koje su povezane s vašim proizvodima i uslugama. Također, i kratak video će zadržati pozornost posjetitelja.

CTA LINKOVI (call-to-action)

Jedan od važnijih elemenata koje web stranica mora imati jesu call-to-action linkovi. Lako ih je prepoznati jer, kako im samo ime govori, pozivaju korisnika na akciju. Najčešće riječi su: više, saznaj više, opširnije, saznaj opširnije, naruči, kupi, pošalji, traži, provjeri… Jedan klik na takav gumb odvest će posjetitelja na drugu podstranicu, na web stranicu pojedinog proizvoda ili usluge, na kontakt formu, itd. Kod CTA gumba treba pripaziti i na boju koju koristimo. Boja bi se trebala slagati s bojama vašeg vizualnog identiteta, tj. logotipa.

Call to action (CTA) gumb na web stranici

KONTAKT FORMA

Kontakt forma služi kako bi vas netko mogao kontaktirati direktno s vaše web stranice bez potrebe da upisuje vaš email. Kontakt formom nudite brz i jednostavan način direktnog upita. Kod kontakt formi bitno je da nemaju previše polja koje posjetitelj mora popuniti jer će ga to odbiti. Posjetitelju ponudite već unaprijed definirana polja iz kojih će moći izabrati informaciju koju bi inače morao upisati.

Kontakt forma na web stranici

PODNOŽJE

Podnožje je danas jedan od bitnijih elemenata web stranice. Osim važnih informacija o tvrtki (naziv, OIB, adresa, telefon,…) zaglavlje sadrži i dodatne sadržaje ili linkove, npr. informacije o privatnosti, autorskim pravima, izjavu o zaštiti podataka, linkove na glavne cjeline stranice i sl. Osim toga, podnožje bi trebalo biti mjesto gdje možete iskoristiti priliku da se posjetitelji registriraju u vaš web shop, postanu loyalty članovi, pretplate se na newsletter i saznaju nešto više o vama, o načinu dostave i o tome kako stupiti u kontakt s vama ako imaju bilo kakvih pitanja ili nedoumica.

Podnožje (footer) na web stranici

PRAZAN PROSTOR

Svaki element kojeg imate na web stranici mora imati svoj prazan prostor. To se dakle odnosi na prazan prostor oko teksta, slika, CTA linkova i ostalih elemenata. Nagurani odlomci bez normalnog razmaka tjeraju posjetitelje s weba jer nitko ne želi naprezati oči kako bi pročitao tekst. Isto je i sa slikama kad su nagurane na tekst ili obratno. Držite se osnovnog pravila dobrog dizajna koje glasi „svaki dio weba mora imati mjesta“. Zaustavimo se ovdje. Ima li vaš web spomenute elemente? Ako je odgovor da, želimo vam čestitati na dobro obavljenom poslu, a ako je odgovor ne, pozivamo vas da nam se obratite i zatražite neobavezujuću ponudu.