Kako napisati blog post?

Imate svoju web stranicu i želite povećati interes za vašim proizvodima i uslugama? Ono što bismo vam mi preporučili svakako je blog unutar Vaše web stranice. Pisanjem blog postova dolazite do novih potencijalnih klijenata, a jedan dio njih vjerojatno će postati Vaši kupci. Kreativno pisanje jedan je od ključnih elemenata marketinga. Znati ispričati priču, voditi ljude kroz tekst i oblikovati sadržaj na način da poziva na akciju, pravo je umijeće. Ne bi li bilo jednostavno da pisac sjedne za laptop, napiše cca 1000 riječi sadržaja koje su mu netom prije pale na pamet, objavi ih i čeka pozitivne reakcije čitatelja? No, pisanje uglavnom tako ne funkcionira, ono je složen proces koji iziskuje mnogo truda, rada, istraživanja i predanosti. Vaš blog je odraz Vašeg poslovanja i vrlo je bitno objaviti kvalitetan sadržaj za svoje čitatelje. U našem današnjem blog postu saznat ćete kako napisati kvalitetan blog post kojim ćete privući publiku. Jedno od glavnih pitanja koje biste si trebali postaviti prije pisanja jest Tko je moja publika te koji su njezini interesi? Odgovor definitivno ne bi trebao biti svi jer nisu svi zainteresirani za ono što radite i objavljujete bez obzira koliko se vi trudili biti zanimljivi. Stoga je vrlo bitno odrediti ciljanu skupinu za koju pišete i shvatiti koji bi sadržaj njih zanimao. Dakako, bitno je ono što i Vi želite i zato je dobro postaviti si pitanje Zašto ovo radim, Koji su moji ciljevi pisanja blogova? Želite li tako dobiti:

redovne posjetitelje stranice,

redovne čitatelje,

dobre povratne reakcije ili komentare

ili pak dobro rangiranje na internetskim tražilicama

te naposljetku i akcije koje želite da posjetitelji vaše web stranice poduzmu?

CopyWrite

Odgovor na ova pitanja pomoći će vam da pišete o onome o čemu imate puno znanja i o onom što Vas zanima te samim time i da ostvarite ciljeve koje ste stavili pred sebe te ne gubite vrijeme na pisanje članaka od kojih i nećete imati baš koristi. Kad ste odredili svoj cilj, pokušajte što temeljitije istražiti svoju temu. Bez obzira koliko znanja imate uvijek je dobro proučiti na internetu informacije o vašoj temi jer ovisno o tome koliko dobro istražite tematiku o kojoj ćete pisati toliko će i sadržaj vašeg bloga biti dobar. Nakon što se odredili cilj i proučili temu o kojoj pišete, bitno je promisliti o samoj strukturi članka. Pod strukturu ovdje mislimo na uvod, glavni sadržaj, podnaslove, slike i zaključak.

Uvod

U uvodu je bitno kratko sažeti o čemu se u blogu radi te uvjeriti čitatelja da je vaš blog vrijedan čitanja. Zainteresiranost čitatelja postići ćete nekim pitanjem ili navodeći neki zanimljivi podatak, činjenicu ili pak koristeći neku šalu.

Glavni sadržaj

Vrlo je važno kako oblikujete glavni sadržaj. Dugačke rečenice izgledat će suhoparno i čitatelja će odbiti od daljnjeg čitanja. Pokušajte se držati pravila da se jedna rečenica proteže najviše kroz dva redaka. Rečenice neka budu u skladu s gramatičkom normom te izbacite sve što vam se čini nepotrebno. Također pripazite i na odlomke koji bi trebali biti odvojeni bjelinom. Naguran, gusti tekst, složit ćemo se, nitko ne voli čitati.

Sljedeći savjet je da u glavnom sadržaju koristite podnaslove i slike.

Podnaslovima i slikama ćete tematski razbiti sadržaj na manje dijelove i tako zadržati pažnju posjetitelja. Budite pažljivi pri odabiru slika. Slike koje stavljate neka budu visoke kvalitete i u službi sadržaja. Zadaća je slika da zajedno s tekstom pričaju priču.

Zaključak

U zaključku ukratko sažmite o čemu je bilo riječ u vašem postu.

Pisanje bloga

Nakon što se napisali tekst - uredite ga. Provjerite gramatiku, ali i napravite stilsku provjeru. Pročitajte tekst na glas ili još bolje, dajte nekome da ga pročita i kaže vam iskreno mišljenje. Izbacite nepotrebne fraze ili rečenice koje vam se nikako ne uklapaju. Ako vama ne zvuči kako treba, budite uvjereni da neće zvučati niti čitateljima. Neka vam netko od najbližih kaže mišljenje o samoj strukturi članka, dakle je li mu članak čitljiv, uklapaju li mu se slike koje ste stavili uz tekst, je li mu članak interesantan itd.

Na kraju nakon što se to sve učinili, osmislite konačan naslov. Vjerujte, nakon što nekoliko puta pročitate članak, najbolje ćete definirati naslov kojim ćete privući publiku.

I za kraj, nadodali bismo da je pisanje blogova stvar vježbe. To nije lagan posao, ali svakim napisanim blogom usavršit ćete svoje spisateljske kompetencije. Ukoliko Vam pisanje nikako ne sjeda ili nemate inspiracije i vremena, obratite nam se s povjerenjem.